Patarimai, norintiems panaikinti blogą burnos kvapą

0
322
Blogas burnos kvapas

Turbūt ne kartą esate patekę į labai nepatogią situaciją, kuomet bendraudami su kitu žmogumi suprasdavote, jog iš jūsų burnos sklinda blogas kvapas. Tai ypač nepatogu tuomet, kai bendraujame su priešinga lytimi, bandant pelnyti didesnes simpatijas. Ši problema yra labai dažna, todėl būtina žinoti keletą naudingų patarimų.

Neseniai atlikto tyrimo duomenys parodė, kad net 9 iš 10 žmonių, kurių amžius tarp 16 ir 40 metų, mano, jog prastas burnos kvapas turi didžiausią neigiamą įtaką socialiniam bendravimui. Kita vertus, nors tai yra opi problema, reikėtų pasidžiaugti, kad yra ne vienas būdas, padedantis su tuo kovoti.

Taigi, visų pirma, reguliariai valykitės dantis. Didelė dalis žmonių mano, kad dantis pakanka išsivalyti vos du kartus per dieną (prabudus ryte ir prieš einant miegoti vakare). Tačiau jei dantis imsite valyti kaskart po kiekvieno valgymo, rezultatai bus kur kas geresni. Tarpdančiuose užsilikę maisto likučiai labai greitai ima skleisti blogą kvapą ir taip pat skatina dantų kariesą. Be to, kai valotės dantis, niekuomet nepamirškite su dantų šepetėliu nuvalyti ir savo liežuvio – galinėje jo dalyje įprastai yra didžiausios prastą burnos kvapą keliančių bakterijų sankaupos.

Taip pat reikia nepamiršti, kad net ir trumpas numigimas gali įtakoti blogą burnos kvapą. Nemanykite, kad valytis dantis reikėtų tik prieš ir po ilgo nakties miego. Miego metu užsiveria seilių liaukos, todėl tuo metu burnoje nesigamina seilės, kurios įprastai pašalina anaerobines burnoje esančias bakterijas, sukeliančias prastą burnos kvapą.

Be abejo, puikiai suprantama, kad ne visuomet turime galimybę bent tris ar keturis kartus per dieną išsivalyti dantis, todėl pravartu kaskart su savimi turėti ir kramtomosios gumos. Ir nors kramtomoji guma tik laikinai prislopina blogą burnos kvapą, ji taip pat paskatina didesnę seilių gamybą, o tai reiškia, kad seilių pagalba pašalinamos jau minėtos bakterijos.

Taipogi, reikėtų vengti dažnai ir dideliais kiekiais vartoti intensyviu kvapu ir skoniu pasižymintį maistą bei gėrimus, pvz., svogūną, česnaką ar alkoholį. Svogūno ir česnako kvapas jūsų burnoje gali išlikti net keletą parų. Tuo tarpu alkoholis išdžiovina burnos gleivinę, todėl sumažėja seilių gamyba ir anaerobinės bakterijos imasi savo darbo. Vanduo taip pat yra labai svarbus pagalbininkas, kai kalbame apie prasto burnos kvapo slopinimą.

Na ir galiausiai reikėtų žinoti, kokiu būdu atskirti, kuomet jūsų burnos kvapas iš tikrųjų yra labai prastas – juk nemaža dalis žmonių net nenumano, kad jie turi šią problemą. Dažniausiai naudojamas prasto burnos kvapo atpažinimo būdas – kvėpavimas į savo delną, tačiau jei bent kartą esate tai darę, turbūt netrukote pastebėti, kad kur kas labiau jautėte ne burnos, o savo delno kvapą. Todėl norint nustatyti ar jūsų burnos kvapas yra prastas, reikėtų palaižyti riešą, o tuomet išdžiūvus seilėms – pauostyti.

DALINTIS
Ankstesnis straipsnisPatarimai lėktuvo bilietų užsakymui